środa, 2 października 2013

305. Batony orkiszowo- owsiane + konkurs Reebok!

Witajcie!
Od kiedy zamieściłam zdjęcie moich batonów kilka dziewczyn poprosiło o przepis- więc jest :)

Batony robiłam na drogę- jeżeli chcecie przeczytać o innych posiłkach, które brałam w trasę ostatnim razem zapraszam TUTAJ.

Batony są banalnie proste, nawet nie odmierzałam proporcji- dlatego wybaczcie, ale nie będzie podana ich wagowa ilość.

Składniki:
- 2 jaja
- szklanka płatków orkiszowych
- szklanka płatków owsianych
- wrząca woda do zalania płatków
- wiórki kokosowe (ok. 4 stołowych łyżek)
- żurawina suszona (tyle, ile lubicie, a jak nie lubicie żurawiny to zastąpcie ją innymi suszonymi owocami, posiekanymi na małe kawałki)


Sposób wykonania:

Płatki mieszamy w misce i zalewamy wrzątkiem, by były całe pokryte. Przykrywamy na jakieś 10 minut lub ewentualnie do wchłonięcia całej wody. Dodajemy jajka, suszoną żurawinę i wiórki do odcedzonych z resztek wody płatków. Mieszamy.

Z mojej masy połowę przeznaczyłam na ciasteczka dla syna, drugą część oddzieliłam i dodałam do niej odżywki białkowej. Z płatków da się uformować ciasteczka, ale nie jest to lepiąca masa, więc nie będą one trzymać szczególnie kształtu i może wydawać się, że się rozpadną po upieczeniu, ale tak się nie dzieje.

Ciasteczka lub ewentualnie całą masę wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Można uformować z masy kwadrat o wysokości, którą chcecie mieć dla batonów- ja dokładnie tak zrobiłam.

Piekłam całość w piecyku na prąd- 230 stopni do zarumienienia płatków. Stają się one zbite, chrupiące z wierzchu, jednak lekko wilgotne w środku- pyszne :)
Cały duży kawałek dzielimy na paski- batony.

Porcja odżywki uzależniona jest od tego, czy liczycie BTW, jakie proporcje tych składników chcecie mieć dla jednego batona. Ja tego nie liczyłam, więc wsypałam odżywki na 3 porcje.
Oznacza to, że połowa z masy, którą przygotowałam (z powyższych proporcji) to były moje 3 posiłki.

Ilość gramowa na jedną porcję odzywki uzależniona jest od jej producenta- przeczytajcie na opakowaniu, a najlepiej zważcie sobie ilość proszku, bo każdy ma inne łyżki w domu.
Czyli czy jedna porcja odżywki białkowej to 3, czy 6 łyżek stołowych zależy od produktu, który używacie.

PS. Wybieram się w środę za tydzień na event Reebok, w związku z tym zorganizowałam na FB szybki konkurs, jeżeli chcesz pojechać ze mną do Warszawy, poznać i przetestować nową kolekcję ubrań do tańca, aerobiku i jogi weź koniecznie udział!
Zapraszam (kliknij w obrazek):


Pozdrawiam!
« Nowszy post Starszy post »

46 komentarzy:

  1. Pychotka:) Ciekawe czy wyszłyby w mikrofalówce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pychotka, świetne na podróż- serio :) A czy wychodzą w mikrofali to nie wiem ;)

      Usuń
  2. Jak przyjadę do domu, to od razu wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobię, zrobię :) ostatnio uwielbiam przyrządzać wszelkie zdrowe ciastka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię, bo nie mam oporów przed ich zjedzeniem ;) Daj znać jak wyszło :)

      Usuń
    2. Zrobiłam :) trochę za mokre mi wyszły, ale i tak pycha :) dodałam żurawinę, suszone jabłka, suszone gruszki i rodzynki :)

      Usuń
    3. Możesz nie moczyć płatków, ale je uprażyć, tylko wtedy wychodzą na prawdę suche i chrupiące :D Dodaję zawsze miodu, żeby się zlepiły, ale to już masakrycznie słodkie wychodzi :)

      Usuń
  4. A kiedy dodajemy 2 jajka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gapa ze mnie ;) Mieszamy je z płatkami, wiórkami i żurawiną przed pieczeniem. :)

      Usuń
  5. Dziękuję za przepis :* W sobotę zaczynam zajęcia więc baton się przyda a przekąskę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie dobre, a ja płatków nie mogę... :P

    Widzimy się w środę! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda :P

      No widzisz, to już 4 blogerki, które znam internetowo będą ;)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Mi smakują :) nie są za słodkie przede wszystkim :)

      Usuń
  8. Na pewno skorzystam z przepisu tylko muszę zakupić płatki orkiszowe, wiórki kokosowe i żurawinę :) Będę miała zdrową przekąskę gdyby naszło mnie na coś słodkiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, warto mieć te produkty stale w zapasie, bo wtedy nawet zrobienie placków, czy ciasteczek z patelni owsianych z żurawiną i wiórkami to chwila :)

      Usuń
  9. zrobie na ndiach i dam znac jaki efekt ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. jakiej odżywki białkowej użyywasz? ile czasu można przechowywać baton po zrobieniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odżywka naturalna z OLIMPu ;) Nie wiem ile można je przechowywać, bo zazwyczaj znikają na drugi dzień :D

      Usuń
  11. jaki fajny przepis.mam zamiar je zrobic:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Idealne do zabrania na uczelnie czy dłuższy spacer, zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dlatego są świetne, nadają się na wyjście, nie jesteśmy zmuszeni do wyboru: śmieci/głodowanie ;)

      Usuń
  13. Ja zrobiłam, tylko nie miałam płatków orkiszowych więc zamiast nich dałam jęczmienne i wyszły całkiem smaczne, aczkolwiek takie dosyć mokre, a nie takie ubite jak Twoje, a siedziały z 40 minut w piekarniku. Musze dokupić płatki orkiszowe i zrobić jeszcze raz z większą ilością bakalii i żurawiny to będą lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może za dużo wody do namaczania dałaś :) Zdecydowanie więcej bakalii to mój sposób na poprawę smaku :D

      Usuń
  14. swietny przepis! wielkie dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Idealne do zabrania na uczelnię <3

    OdpowiedzUsuń
  16. też wypróbuję! jeszcze dziś :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super przepis!!!! Zastanawiam się tylko nad płatkami orkiszowymi, bo w zwykłych supermarketach nie widziałam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaufland, jakieś 3,50zł za 500g ;) W porównaniu do żytnich to drogie są- żytnie nawet 1,80zł za 500g dlatego używam ich rzadko :)

      Usuń
  18. Świetny pomysł, ja robię podobne ciastka owsiane. Wychodzą pyszne i znikają na pniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też robię i dokładnie jak u Ciebie znikają nie wiem kiedy :D

      Usuń
  19. Super przepis :) Na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Hej.
    Czy mozna dodać do batoników odrobinę miodu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, jeżeli musisz :) Ja miód dodaję tylko do innej wersji- bardziej chrupiącej, aby skleił.

      Usuń
  21. Czym można zastąpić odżywkę białkową? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz upiec je bez odżywki, tak jak ja dla syna :)

      Usuń