poniedziałek, 15 maja 2017

27 sposobów na ENERGIĘ do działania - 27 urodziny +KONKURS


Wyglądając dzisiaj rano za okno wysłałam do wszechświata informację, że już nie chcę więcej niespodzianek i wymagam ciepłych poranków! Mam dzisiaj urodziny, więc oczekuję spełnienia marzeń ;) A ponieważ kończę 27 lat przygotowałam tyle właśnie pomysłów, sprawdzonych na sobie, które doładowują energię i motywują do działania - niezależnie od pogody!

Szukasz sposobów na doładowanie energii?
Gotowa na zastrzyk z pozytywnej energii wstrzyknięty prosto do krwioobiegu?
Zaczynamy!


1. Wyśpij się

Nic tak nie doładowuje energii, jak spokojny sen. Nie oszukujmy się, 5 godzin dzień w dzień to za mało!

Zabrakło Ci paru godzin w nocy? Wykorzystaj moc "power nap", czyli doładowującej energię drzemki. Pamiętaj, by nie trwała dłużej, niż około 15-20 minut i nie odbywała się o zbyt późnej godzinie. Drzemki po 17 mogą być powodem, dla którego nie będziesz mogła zasnąć wieczorem.

2. Zjedz porządny posiłek

Jedną z podstawowych potrzeb jest zaspokojenie głodu - niedojadanie lub jedzenie mało wartościowego jedzenia zwyczajnie wykańcza i zaśmieca Twój organizm. Zwracaj uwagę na to, co kładziesz na talerz, a sama przekonasz się jak mocno wpływa to na Twój poziom energii w ciągu dnia.

Jeśli po śniadaniu dopada Cię senność spróbuj śniadania białkowo-tłuszczowego - być może będzie to dla Ciebie idealny sposób na rozwiązanie tego problemu :)

3. Przytul się

Przytulaski to codzienny rytuał w naszym domu. Szczególnie rano i wieczorem obdarzamy się czułościami, które poprawiają nam humor i doładowują pozytywną energią na dobry dzień i spokojną noc.

4. Zatańcz, zagraj, zaśpiewaj

Muzyka ma ogromny wpływ na nasz organizm. Dodatkowo, jeśli lubisz tańczyć lub śpiewać - wykorzystaj jej moc. Gdy słyszę energetyczną muzykę mam ochotę od razu zacząć ruszać się w jej rytm. Chwila tańca lub słuchania muzyki to wspaniały sposób na przerwę między kolejnymi zadaniami, a także na aktywne spędzenie czasu z bliskimi.

Muzyka szczególnie podczas sprzątania przydaje się, aby umilić sobie czas i szybko uwinąć się z tym, co jest konieczne do zrobienia :) Jest też przydatna w celu zbudowania nowego, dobrego nawyku. Konkretna muzyka przypisana konkretnemu zajęciu - np. przed pisaniem lub pracą puszczając konkretny utwór jesteś w stanie przyzwyczaić organizm do swego rodzaju rytuału.

Masz kłopoty z zebraniem się na trening? Wybierz utwór, który będziesz puszczać sobie w czasie pakowania torby na siłownię - po kilkunastu razach samo puszczenie danej muzyki wywoła w organizmie konkretną akcję - będziesz spakowana na trening szybciej, niż myślisz ;)



5. Napij się soku

Jak pewnie już wiesz nie jem słodyczy od kilku lat - owoce w każdej postaci pozwalają mi wytrwać w tym postanowieniu. Lubię po obiedzie wypić szklankę soku, spokojnie taka naturalna słodycz jest w stanie zaspokoić ochotę na małe co nie co.

Małe przyjemności potrafią doładować energię na resztę dnia!

Wraz z marką świeżych soków 100% Victoria Cymes zapraszam Cię do udziału w konkursie, w którym do wygrania jest między innymi 12 rowerów miejskich! Więcej szczegółów niżej.

6. Uśmiechnij się do siebie w lustrze

Zauważ się w lustrze, uśmiechnij się do siebie i powiedz sobie na głos kilka dobrych słów. Jeśli szanujesz siebie inni również Cię szanują. Jeśli wiesz i eksponujesz swoją wartość inni będą ją zauważać. Jesteś tego warta, uśmiechnij się do siebie w lustrze bez wstydu i z ogromną sympatią do samej siebie, a przekonasz się o mocy tej rady :)

7. Wystaw się na działanie promieni słonecznych

Słoneczne dni to te, w czasie których mam najwięcej energii - uwielbiam wpadające rankiem promienie, które w momencie powodują, że wstaję z łóżka i mam ochotę działać. W takie dni pozwalam sobie zacząć pracę 15 minut później tylko po to, żeby posiedzieć na balkonie i nacieszyć się słońcem.

Wystawianie się na słońce pozwala przyswoić bardzo ważną witaminę D, odpowiedzialną między innymi za odporność i mocne kości, ale również jej niedobór jest związany z obniżeniem energii. Ponieważ pora roku sprzyja jej przyswajaniu, warto skorzystać z dobrych warunków :)

8. Idź na trening

Jeden z moich ulubionych sposobów doładowania energii -  chociaż fizycznie czuję się zmęczona to głowa na treningu zawsze odpoczywa. Paradoks treningu polega na tym, że mimo zużywania energii na pracę mięśni doładowujesz energię mentalną, dzięki której jesteś w stanie przenosić góry. Sprawdzone! Na własnej skórze :)

9. Napij się wody

Pozwoli Ci to wyrównać nawodnienie i unormować ciśnienie krwi. Odwodniony organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować, dlatego oprócz zupy, warzyw i owoców oraz soków należy uzupełniać płyny pijąc wodę. Jeśli jesteś ospała w środku dnia wypij szklankę wody - powinnaś od razu poczuć się lepiej!

10. Odetchnij pełną piersią

Weź 10 głębokich wdechów i wydechów. Uważnie i powoli skup się na swoich płucach. Najlepiej byłoby, gdybyś wykonała to ćwiczenie na świeżym powietrzu. Odpowiednia ilość tlenu pozwala pracować na pełnych obrotach. Niedotlenienie jest nierzadko przyczyną spadku energii.

11. Zażyj świeżego powietrza

Jak wyżej - świeże powietrze idzie w parze z dobrze dotlenionym organizmem, a to ze zwiększoną energią do działania. Chyba, że mieszkasz w Krakowie - to lepiej zaopatrz się w oczyszczacz powietrza ;)

12. Nastaw się pozytywnie

Poświęć kilka minut na pozytywne nastawienie się do dnia, zadania, spotkania.To, w jaki sposób konstruujesz swoje myśli ma ogromne znaczenie. Nastawienie to połowa sukcesu, dlatego dobrze nastrój się do zadania, które masz wykonać, a energia do działania sama się pojawi. Możesz zapisać sobie 3 pozytywne konsekwencje, które czekają Cię po ukończeniu zadania.

13. Napij się Yerba Mate

Yerba to świetny napój, ponieważ nadaje się do picia na ciepło i na zimno. Dlatego niezależnie od pogody możesz sięgnąć po napar z ostrokrzewu paragwajskiego. Ma on specyficzny smak, dlatego na pewno nie jest to sposób dla każdego, ale osoby, które nie lubią kawy lub mają po niej niepożądane skutki uboczne, jak kołotanie serca z pewnością powinny spróbować tego napoju.

14. Zrób sobie aromaterapeutyczną sesję

Jeśli masz problem ze stresem spróbuj olejku lawendowego, miętowy działa pobudzająco, cytrusowe dodadzą energii i oczyszczą powietrze.

Sposobów ich stosowania jest wiele - masaż, kąpiel, palenie kominka. Wybierz swój ulubiony sposób i wypróbuj kilka olejków, aby móc przekonać się jak konkretny wybór działa właśnie na Ciebie.




15. Umyj zęby

Po umyciu zębów czuję się świeżo i od razu się budzę - nawet, jeśli trudno mi było zwlec się z łóżka. To jest między innymi zasługa wspomnianej wyżej mięty - sam jej zapach wywołuje reakcję w organizmie.


16. Obniż temperaturę w pomieszczeniu

Wychowana w kamienicy przyzwyczajona jestem do chłodniejszego, niż cieplejszego powietrza i zauważyłam, że w niższej temperaturze nie jestem ospała i rozleniwiona. Upały, które dwa lata temu panowały we Wrocławiu skutecznie obniżały moją energię do działania. Jak to zazwyczaj w życiu bywa - promienie słoneczne są cudowne, ale w nadmiarze niekoniecznie pomocne.


17. Weź chłodny prysznic

To oprócz mycia zębów najszybszy sposób, gdy chcesz się błyskawicznie pobudzić. Chłodny prysznic to łagodniejsza wersja wiadra zimnej wody wylanej sobie na głowę :D Działa zawsze, szczególnie pomocny w letnie upały.

18. Uzupełnij magnez

Orzechy, zielonoliściaste warzywa, kasza gryczana - to tylko część ze źródeł magnezu w pożywieniu. Razem z witaminą D stanowią energetyczny duet - także jeśli do tej pory nie zwracałaś uwagi na ten pierwiastek w swojej diecie, a jednocześnie chodzisz wciąż ospała i bez energii spróbuj zwiększyć podać magnezu w diecie.

19. Medytuj

Odetnij swoje myśli od natłoku spraw. Skup się na oddechu, oddal to, co zaprząta Twoją głowę. Nie musisz przyjmować specjalnych pozycji ani mruczeć pod nosem. Możesz wykorzystać czas w drodze do pracy lub z pracy, lub czas wieczornej kąpieli. Dobry wieczór i spokojna noc to podstawa do tryskania energią na następny dzień.


20. Spotkaj się ze znajomymi

Najlepiej z tymi, których towarzystwo Cię buduje i wspiera. Kontakt z ludźmi to jeden z najlepszych sposobów na motywację i energię do działania. Wspólne działanie buduje poczucie przynależności, które ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie i energię do działania.

Znajdź partnera treningowego, który będzie dla Ciebie podporą w gorszych dniach i dla którego Ty będziesz motorem napędowym w jego potrzebie. Jeśli się z kimś umówisz trudniej będzie Ci olać dane słowo i nie pójść na trening. Tylko jedna ważna rzecz - na treningu trenujcie, pogaduszki zostawcie na później ;)

21. Zaproś partnera do sypialni

Chyba nie muszę tłumaczyć po co? ;) Doładowanie energii masz gwarantowane!

22. Skorzystaj z mocy akupresury

Pamiętam, jak moja Babcia pozbawiała mnie bólu głowy za pomocą masażu stóp. Mając niespełna 7 lat przekonałam się jak olbrzymią moc na akupresura.

Wypróbuj tych sposobów:
- Rytmicznie naciskaj palcami wskazującymi obu rąk punkt znajdujący się dokładnie na wierzchołku głowy.
- Uciskaj palcami wskazującymi miejsce pomiędzy brwiami
- Rytmicznie uciskaj miejsce po wewnętrznej stronie przedramienia, około 2 cm od nasady dłoni.
Poświęć na każde ćwiczenie 5 minut.

23. Uzupełnij Wit. C

Do pary składającej się z magnezu i wit. D wato dołączyć większą podaż i/lub suplementację witaminy C. 100g soku pomarańczowego o około 50 mg kwasu askorbinowego i 11 mg magnezu.

Inne źródła wit. C to między innymi: czarna porzeczka, nać pietruszki, owoce róży.

24. Wykonaj energetyczną sesję jogi lub rozciągania

Istnieją pozycje, które dodają energii - pozycja dziecka, skłon w siadzie prostym, jedna z moich ulubionych Supta Matsyendrasana, czyli skręt ciała w pozycji na wznak. Jeśli Joga nie pasuje do Twojej filozofii życia wykonaj sesję rozciągania - ta również pozwoli Ci poczuć różnicę.



25. Nie pij alkoholu

Na pewno miałaś okazję doświadczyć kaca - po jednej nieprzespanej nocy zakrapianej alkoholem można być pozbawionym energii i nie móc odespać przez kolejny tydzień. Ostatnio byliśmy na weselu, ma którym zdecydowałam się nie pić ani kropli alkoholu. Czy gorzej się przez to bawiłam? Absolutnie! Czy na drugi dzień żałowałam, że nie napiłam się niczego mocniejszego? Bynajmniej, byłam niewyspana, ale brak skutków ubocznych alkoholu był zbawieniem.

26.  Zadbaj o swój wygląd

Nie chodzi mi o wskakiwanie od razu w pełen makijaż, garsonkę i szpilki. W pracy w domu zdradliwe jest to, że możesz pracować z każdego miejsca w domu. O ile rano ubieram się, bo odwożę syna do przedszkola o tyle w dni, w które on zostaje w domu również jak najszybciej wskakuję w dzienne ciuchy i co ważne - związuję włosy. Jest to podobny nawyk do tego, który opisałam w punkcie z muzyką.

Związane włosy = 100 punktów do energii do działania ;)

27. Zapisz krok po kroku drogę do celu

Motywują Cię diagramy, listy zadań i bullet journal? Zapisz swoją drogę do celu w formie małych kroków. Planowanie to świetny sposób na pozytywne "nakręcenie się" do tego stopnia, że nie będziesz mogła doczekać się pierwszego kroku z listy!


Najlepiej połączyć np. 2 lub 3 propozycje w jedną i zafundować sobie MEGA doładowanie energii.

1. Sport na świeżym powietrzu - a w dodatku spędzam wtedy czas z synem - WIN WIN WIN!!! Gramy w piłkę na boisku, jeździmy na rolkach i/lub rowerze, korzystamy ze wspólnych chwil.

2. Spotkanie z przyjaciółką przy kubku Yerba Mate albo z zieloną herbatą - rozładowuję stres, miło spędzam czas, nasze rozmowy kończą się często ogromną motywacją do działania, bo ambitne z nas dziewczyny ;)

https://konkurs.swiezesoki.pl/dodaj#!/1


***KONKURS CYMES 100%***


Pomóż nam stworzyć mapę szczęścia. Na stronie Cymes dodaj miejsce, w którym chętnie spędzasz czas z przyjaciółkami, gdzie najlepiej się relaksujesz i doładowujesz energię. Zachęć swoich znajomych, aby zagłosowali na Twoje miejsce.


Ja swoje miejsce już oznaczyłam, jest to Gabinet Kosmetyczny La Mirage, w którym Ewelina robi cuda na mojej twarzy - jej masaż w trakcie zabiegu relaksuje mnie niesamowicie, wychodzę z salonu z pięknymi brwiami oraz doskonale oczyszczoną oraz odżywioną skórą twarzy.

Co możesz wygrać?
Rower miejski, hamak, kosz piknikowy lub nagrodę specjalną za najwięcej polubień - Aparat FUJIFILM instax mini 8! Miejsce, które wskażesz ma szansę na lodówkę pełną świeżych soków Cymes :)

Regulamin, mapa szczęścia oraz formularz zgłoszeniowy na stronie Cymes.


***
Jeśli uważasz, że ten post jest wartościowy skomentuj i udostępnij go proszę swoim znajomym.
Możesz obserwować mnie na instagramie, FB, a także oglądać na YT! :)

« Nowszy post Starszy post »

14 komentarzy:

  1. rzeczywiście, promienie słoneczne moga mieć zbawianny wpływ. przy naszej "wiosnie" ostatnio wyjątkowo odczuwałem ich brak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ja też się już nastawiłam na cieplejsze dni i ten czas ochłodzenia mnie negatywnie zaskoczył ;)

      Usuń
  2. Sen jest bardzo ważny, jeśli jestem niewyspana a idę na siłownie, wtedy mój organizm walczy z samą sobą abym przetrwała trening. Bardzo fajny wpis, jest kilka podpunktów, na które za bardzo nie zwracałam wcześniej uwagi a powinnam. Może dzięki nim moje samopoczucie i energia się poprawi, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, sen to podstawa :) Dzięki!

      Usuń
  3. Super tekst! Mam podobne przemyślenia, jeśli chodzi o to, co dodaje mi energii w ciągu dnia! A soczki Cymes uwielbiam... i konkurs! Chyba się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to cudownie! :) Powodzenia!

      Usuń
  4. Bardzo fajny tekst, Natalko :) Ja chyba też najbardziej lubię przytulaski <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Przytulaski są fajne, bo dodają energii minimum dwóm osobom :D

      Usuń
  5. Umyj zęby! Musze wypróbować, czy doda mi to energii ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Aromat mięty jest orzeźwiający, w zestawie z przemyciem twarzy chłodną wodą potrafi mnie postawić na nogi popołudniową porą :)

      Usuń
  6. Zgadzam się z każdym 27 punktów! Chyba muszę je sobie wydrukować :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo, ale to bardzo wartościowy wpis! Sama ostatnio pisałam u siebie o sposobach na zwiększenie efektywności i dopełniłaś mi tę listę jeszcze bardziej :D Zapraszam, może Ty też znajdziesz tam coś dla siebie ^^ A najbardziej podoba mi się sposób nr 15 - w życiu nie pomyślałabym, że mycie zębów dodaje energii! A tu proszę! :D

    OdpowiedzUsuń