czwartek, 26 czerwca 2014

Kalendarz sezonowości. Które warzywa i owoce warto kupować w lipcu?

Witajcie!
Ile razy zastanawialiście się kiedy będą w końcu truskawki, dlaczego czereśnie są takie drogie i cieszyliście, gdy fasolka szparagowa w końcu nie kosztowała 11zł/kg? :)

Ja przeżywam to co roku dlatego dzisiaj zapraszam na sezonowe zestawienie dla lipca, bo czerwiec się już kończy i myślami jestem na lipcowym wyjeździe nad morze :D


Z powyższego zestawienia jadłam wszystko oprócz derenia jadalnego. Jak można przeczytać i posłuchać w Zielonym Zakątku to roślina bogata w witaminę C, jednak nigdy jeszcze jej nie spotkałam :)

Poniżej warzywa, wśród których nie uwzględniałam korzenia pietruszki, marchwi, cebuli, czy ziemniaków oraz kapusty, które dostępne są praktycznie cały rok.

poniedziałek, 23 czerwca 2014

Dlaczego głodówka to zły wybór?

Witajcie!
Lato się zbliża wielkimi krokami i chcąc zrzucić jak najwięcej "wagi" logiczne wnioski przychodzą do głowy - należy jeść mniej.

To jest na pozór logiczny wniosek, bowiem zaraz postaram się przekonać Cię, że jedzenie mało odzwierciedla się na wadze, jednak to nie do końca jest proces, na którym Ci zależy. Chyba.

Nie trzeba być dietetykiem, by obliczyć sobie zapotrzebowanie na kalorie i wystarczy odrobina zdrowego rozsądku, by wiedzieć, że jedzenie mniej kalorii, niż wynosi PPM(BMR) jest zwyczajnie niszczeniem swojego zdrowia. 

Co to jest BMR?

czwartek, 19 czerwca 2014

Pierwszy plan treningu siłowego dla początkujących ćwiczących w siłowni. Filmy instruktażowe.

Witajcie!
Ponieważ w sobotę miałam okazję spędzić czas z przyjaciółką, w dodatku nie byle jak, ale na siłowni! :) Postanowiłam dla niej, ale również dla Was przygotować filmy do pierwszego planu siłowego na siłowni. Do tej pory skupiałam się na ćwiczeniach w domu, bo wiem, że część z Was ćwiczy lub chce zacząć ćwiczyć w domu.

Jeżeli szukasz informacji o treningu siłowym na pewno zainteresują Cię wpisy:
- Trening siłowy dla początkujących {1}
- Trening siłowy dla początkujących {2}
- Trening siłowy dla początkujących {3}

Nie mogę jednak zapominać o osobach, które mogą i chcą (a jeżeli mogą to wręcz powinny) ćwiczyć w siłowni.



Najpierw rozpiska:
Plan treningów siłowych na 8 tygodni: 

tydzień 1-2: 2 serie x15 powtórzeń 
tydz. 3-4: 2x12 
tydz. 5-6: 3x10 
tydz. 7-8: 3x8 

poniedziałek, 16 czerwca 2014

Migawki ostatnich dni - dużo zdjęć!

Witajcie!
Mój poprzedni post wywołał wiele bardzo ciekawych komentarzy, różnych wizji i poglądów - uwielbiam to w blogowaniu! Kontakt z Wami, możliwość poznania Waszego zdania i ogromne wsparcie, za które dziękuję! :)
Chciałam tylko sprostować - mnie to pytanie o obniżenie %bf w żaden sposób nie uraziło - uznałam jednak, że to świetna okazja do rozwinięcia tej kwestii :)

Wracam jednak do tematu dzisiejszego wpisu - czyli zdjęć z ostatnich dni :) Od kiedy mam telefon (i konto na instagramie :D) robię faktycznie więcej zdjęć, chociaż nie wszystkie publikuję :)

1. Pierwsze zdjęcie to kettlebell, moje pomalowane paznokcie i  hasło "Podnoszenie ciężarów nie odbiera Ci kobiecości!" :)

2. Hydro pij wodę - to aplikacja, z której na początku korzystałam bardzo regularnie uzupełniając ilość wypijanej wody, teraz co prawda powiadomienia motywują mnie do picia większej ilości wody, faktycznie przypominają, ale już nie wstukuję ilości - piję, ile potrzebuję :)

3. Tydzień temu spędziłam fantastyczną niedzielę - na zdjęciu koktajl, który piliśmy z synem na balkonie leżąc na kocu :)

czwartek, 12 czerwca 2014

Jak długo trzeba ćwiczyć, aby osiągnąć atletyczną sylwetkę?

Witajcie!
Zakładając aska spodziewałam się pytań trudnych i wkraczających bardzo w moją prywatność. Na pytania nie do końca związane z tematyką bloga nie odpowiadam. Jednak pojawiają się pytania o to np. dlaczego mimo długiego stażu jeszcze nie wyglądam jak fitnesska, czy "atletycznie"?

Myślę, że część z Was mimo, że o to nie pyta to jednak się nad tym zastanawia :) Dlatego postanowiłam odpowiedzieć "na forum" przy okazji chętnie poznam Wasze zdanie :) Ćwiczycie tylko dla sylwetki?
"Cześć! Jestem fanką Twojego bloga już ok. 1,5 roku:) Wkładasz niezwykle dużo energii i czasu w treningi i zdrowy tryb życia, ale twoje ciało ciągle nie jest szczególnie "atletyczne". Czy nie myślałaś kiedyś o zmniejszeniu % bf, żeby odsłonić mięśnie, które na pewno masz?"

Moja odpowiedź:

poniedziałek, 9 czerwca 2014

Social media, na których mnie znajdziesz :)

Witajcie! :)
Do tej pory głównym medium, na którym oprócz bloga mogliście mnie obserwować był Facebook. Jednak każdy, kto ma tam konto, a szczególnie prowadzący fan page zauważyli, że "coś się porobiło" ;) Klikając w nazwy poszczególnych stron przeniesieni zostaniecie do moich profili. Nie przedłużam, zaczynamy! :)

https://www.facebook.com/NiebieskoSzara

niedziela, 1 czerwca 2014

Zdrowe menu imprezowe - co przygotować dla gości?




Witacie! :)
Często pytacie mnie czym częstuję gości, co podaję, gdy przychodzą do mnie przyjaciółki i jak zachowuję się na rodzinnych imprezach.

Dla mnie niejedzenie słodyczy jest w tej chwili czymś tak naturalnym, że gdy ktoś mnie częstuję to zwyczajnie z uśmiechem odmawiam. Nierzadko "nie, dziękuję" po prostu wystarczy :)
Oczywiście już po takim czasie, jak sześć lat większość osób, z którymi się spotykam wie o moim nawyku - bo zawsze konsekwentnie odmawiałam.
O słodyczach muszę odświeżyć post, bo mam kilka nowych spostrzeżeń, a nadal pytacie jak się ich pozbyć z diety ;)
Wracam jednak do tematu!

Jak wiecie miałam niedawno urodziny, kilka dni po mnie swoje obchodził mój narzeczony dlatego w łikend postanowiliśmy przygotować obiad dla naszych najbliższych.

Łącznie nas osób dorosłych było 7 i dwójka brzdąców - mój syn i roczna siostra :)









Co na obiad?