środa, 31 lipca 2013

259. Crossfit w domu- trening w 15 minut!

Witajcie!
Dawno nie było żadnej treningowej recenzji, tak więc dzisiaj przychodzę z czymś, co udało mi się znaleźć przy okazji na YT.

źródło
Co to za trening?
Crossfit- już miałam okazję testować ten typ treningu z moim Narzeczonym (możesz TU poczytać), kiedy byliśmy na siłowni. To, co zrobiłam dzisiaj w domu do pięt tamtemu treningowi nie dorasta, ale i tak było fajnie :)

Tytuł filmiku sugerował 5 minut, ale mi ten trening zajął jakieś 12. (Po pierwszej serii skapnęłam się, że nie włączyłam stopera- dwie ostatnie serie zajęły mi 7m33s) Bez rozgrzewki i rozciągania, które należy przeprowadzić we własnym zakresie oczywiście.

UWAGA!
Nie wrzucam filmiku, bo nie polecam wzorowania się na technice, jaką tam pokazano. Takie zestawienie ćwiczeń pojawia się na wielu stronach crossfitowych, więc niczyich praw autorskich nie naruszam.

Ćwiczenia
15 przysiadów (robiłam do ziemi, nie jak na filmie)
20 brzuchów
15 push press (ze sztangą http://www.youtube.com/watch?v=h6oQLMcTGTo
z hantlami http://www.youtube.com/watch?v=ho9y2BLUNjA )
10 pompek męskich

3 serie, moje obciążenie po 7,5kg- dwie hantle do przysiadów i pp

push press

Moim zdaniem
Lubię treningi z obciążeniem, lubię trenować w domu. Lubię to uczucie, kiedy po skończonym treningu cała płonę, lubię, kiedy przy ostatnich powtórzeniach myślę, że moje mięśnie na więcej już nie mają siły. Ten trening nie wykańcza przy 3 seriach, chociaż łapki już miałam zmęczone. Pompki ledwo, ledwo ale dałam radę wszystkie męskie :) Przysiad nie zrobił wrażenia na moich nogach, za mało kg. Ale nie mam więcej gryfów, a zmiana obciążenia w trakcie treningu nie wchodzi w grę.

Plany na kolejny raz
mniejsze obciążenie dla rąk, plecak z obciążeniem dla nóg, 5 serii, wyższe tempo

squat

Dla kogo
Polecam dla tych, którzy chcą spróbować Crossfitu, ale mają ogarniętą technikę (przede wszystkim przysiadu). Można zrezygnować z większego obciążenia i robić damskie pompki, jak już męskich nie da rady.

Mam nadzieję, że tak, jak ja lubicie treningi z obciążeniem i ktoś pokusi się o wypróbowanie i zdanie mi relacji :)
Dajcie znać, czy korzystacie z treningów ze sztangami, lub crossfitu w klubach :)
Pozdrawiam!
« Nowszy post Starszy post »

54 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. 3 :) zaraz dopiszę przy obciążeniu, żeby nie było wątpliwości :D

      Usuń
    2. jutro sobie walnę taki trening.

      Usuń
    3. Super! Czekam na jakąś relację :)

      Usuń
    4. będzie, będzie :)

      ps. co z tygryskiem?blog zamarł...masz z nią kontakt?

      Usuń
    5. http://projekt-matka-polka.blogspot.com/2013/08/szybki-post-crossfit-w-domu-15-minutowy.html jest i relacja :)

      Usuń
    6. Tygrysek prowadzi intensywne życie pozablogowe :D Ale bloga nie opuszcza, pisać będzie na pewno :)

      No i superdzięki za link do relacji! :)

      Usuń
  2. ojojojoj... raczej nie dała bym rady, nic siły nie mam w rekach :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No co Ty :P Spróbuj chociaż ;) Z małym obciążeniem, ale spróbuj :)

      Usuń
    2. ok, to sprobuje, ale za 12 dni bo jutro mam jechac na wakacje i walizki nie bede miała siły ciagnac jak złapia mnie zakwasiory :) Ps. ale zazdroszcze Ci tego treningu z narzeczonym!! mnie moj chłopak nie chce zabierac ze soba na silownie :(

      Usuń
    3. Rzuć mu jakieś wyzwanie, że więcej wyciśniesz czy coś :D Na pewno będzie chciał Ci udowodnić, że jest inaczej :D:D
      Albo zróbcie podobny trening do tego na siłowni, kto szybciej z obciążeniem 10% masy ciała każdego z Was :D

      Usuń
    4. hahaha, wyzwanie gdyby nie too ze ja waze 46kg a on 87, to może i by przyjal hihihi... ale jeszcze troche i go dogonie! a co! Zabieram sie za siłowy i rzucam slodycze i niezdrowe jedzenie, niech tylko wroce z wakacji! :)

      Usuń
    5. Ale to nie ważne ile każde z Was waży, 10% z wagi to dla Ciebie 4,5kg a dla niego 8,5 ;) Czyli adekwatnie :)
      Wspólny trening to na prawdę super przeżycie i zastanawia mnie czemu on nie chce Cię zabierać ;);) Chyba, żebyś go nie rozpraszała :D

      Usuń
    6. hahaha, nie ja mysle ze dlatego, że koledzy by sie z niego śmieli czy cos :P
      Popracujemy nad tym ]:-> :)

      Usuń
  3. Kilka razy miałam okazję spróbować Crossfitu, naprawdę świetna sprawa, ale jakoś na dłuższa metę chyba nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. ja lubię ćwiczenia z obciążeniem i takie robimy na fitness:) ale 7,5kg to stanowczo dla mnie za dużo :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem bardzo ciekawa ''Crossfitu''. Fajnie że wrzuciłaś tą propozycję:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo..wlasnie jeste po silowym na pilce..ale nastepnym razem sprobuje tego, ale na pewno dla mnie za duze obciazenie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po którym siłowym na piłce? Obwodowy dla początkujących? :)

      Usuń
  7. Zapraszam do mnie na bloga:-),prowadzę crossfit w klubach. Mam własne treningi : http://miejskifitness.blogspot.com/, zawsze znajdziesz coś ciekawego;-)!
    Są różne zestawy, nawet bootcamp i plener.Ostatnio super efekty daje trening wzmacniający z TRX oraz treningi obwodowe.Ćwiczę z dziewczynami i widać efekty!
    Anja;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Nie posiadam TRX, ale wiem od kuzyna, że to super sprawa :)

      Usuń
  8. A ja dzisiaj pojechałam po bandzie i zaczęłam robić męskie pompki z uniesioną nogą, jakoś normalnie już mi się znudziły :P w 3 seriach po 12 na każdą nogę ;) Mój ukochany był w szoku :P tak jak wszyscy ludzie przejeżdżający obok nas (byliśmy na ścieżce zdrowia w lesie) :P
    A trening siłowy kocham! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łał ;) No to nieźle :D
      Ja robię modyfikowane pompki najczęściej z Zuzką, ale nie aż tyle :D

      Usuń
  9. Akurat push press z hantlami troszkę inaczej się robi http://www.youtube.com/watch?v=ho9y2BLUNjA Sam trening fajny, może kiedyś spróbuję : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wkleiłam do postu ze sztangą, bo taki pp był na filmiku :) Twój filmik bardzo fajny, wkleję też :)
      Polecam ;)

      Usuń
  10. hm fajny ten trening, mysle, ze jak nie bede miala mozliwosci trenowac na silowni to sproboje cos takiego, tylko wybiore mniejsze obciazenie na poczatek ;) ale pozniej oczywiscie dobije do 7,5, albo przebije, a co ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie! :D Przebijaj! Obciążenie czas i serie- a co ;) O to właśnie chodzi :D

      Usuń
  11. Wszędzie teraz o tych treningach, więc mioże i ja się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja przed ciążą trochę crossfitowałam, trening mega jak dla mnie;] teraz, powracam, ale z fitnessem, jak zaskoczę, pomyślę o czymś cięższym;]

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja w poniedziałek miałam swoją pierwszą dawkę crossfitu/treningu funkcjonalnego i powiem szczerze, że nadal czuję się jakby mnie ktoś wrzucił do maszynki do mielenia mięsa ;) Opis ćwiczeń u mnie na blogu. Mimo, że ledwo się ruszam to i tak jestem zachwycona tymi ćwiczeniami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre porównanie ;) Tak samo czułam się po treningu w stylu crossfit, który robiłam z trenerem :D

      Usuń
  14. słyszałam o tym już wiele, chyba najwyższy czas spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej otagowałam Cię :)
    Jeżeli masz ochotę na zabawę to serdecznie zapraszam :)
    http://ja-biegam.blogspot.com/2013/08/7-faktow-o-mnie-odpowiedz-na-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, od długiego już czasu nie odpisuję na TAGi ;)

      Usuń
  16. lubię takie treningi :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. oj mamo ale mi brakuje sztangi... wracam regularnie do cross od wrzesnia i ciezko mi wyrazic to jak tesknie.
    masz racje z technika. ze zła mozna sobie latwo zrobic krzywde, szczegolnie ze sztanga... bylam swiadkiem tego jak dziewczyny porywaly sie jak z motyka na slonce robiac kolejne powtorzenia tragicznie ustawiajac swoje cialo. az zal patrzec! dobrze ze nasz trener od razu biegnie i poprawia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego ćwiczę do lustra,chodz domyslam się,ze i tak pewnie robię błędy.

      Usuń
    2. Niestety technika to podstawa, sama się nagrywam i ćwiczę z lustrem a i tak czasem tragiedia... ;)

      Usuń
  18. Na zdjęciach to wygląda tak zabawnie.
    A w rzeczywistości nie czuję już rąk :(... :P

    OdpowiedzUsuń
  19. Crossfit można łączyć z różnymi metodami treningowymi.
    Nawet tak mi się wydaje, że bliżej mu do kalisteniki, niz do siłowni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się- można go łączyć z różnymi metodami :)
      Wydaje mi się, że to jest taki kompromis między ćwiczeniami z obciążeniem, a wykorzystywaniem wyłącznie wagi ciała :)

      Usuń