poniedziałek, 18 lutego 2013

179. Zuzka Light- ZWOW #52 Time Challenge - Lean Body Workout + rady dla początkujących

Witajcie :)

Jak wspominałam już ostatnio TUTAJ nie obijam się treningowo, mimo posuchy blogowej. Nie potrafię jednak całkiem odciąć się od tego, bo prowadzenie bloga daje mi ogrom motywacji i satysfakcji. Dodatkowo nie chcę robić sobie sporych zaległości w recenzjach treningowych.

Dzisiaj zapraszam na recenzję ZWOW #52. To jeden z tych, gdzie intensywne ćwiczenia przeplatane są chwilą rozciągania. Cztery pary ćwiczeń po trzy serie każdej. Tym razem nie wykonujemy ćwiczeń na zasadzie 1,2,3,1,2,3,1,2,3 tylko 1,1,1,2,2,2,3,3,3.

Najpierw rozpiska i zdjęcia:
Pierwsza para:
10x plank jump tuck - najpierw schodzimy do pozycji plank, czyli robimy jakby początek burpees, ale bez pompki wracamy do stania i podskakujemy wysoko unosząc kolana



następnie kładziemy się na brzuchu na ziemi, obracamy wokół własnej osi na plecy, wykonujemy skłon i przechodzimy do pozycji rozciągającej, czyli skłonu do przodu w siadzie- pamiętajcie o prostych plecach:




Druga para:
10x knee hug leg lift- z pozycji leżenia na plecach podnosimy tułów i kolana jednocześnie, następnie kładziemy się i podnosimy proste nogi i pupę



obracany się z pleców na brzuch i wykonujemy pozycję węża bądź kobry z jogi


Trzecia para:
10x jump lunge& knee tuck- przeskok w pozycji wykrocznej x3 i kolano do łokcia x3



dwa zdjęcia powyżej to jest jeden przeskok, robimy tak 3x 
i podnosimy kolano do łokcia 3x jak na zdjęciu poniżej:


powtarzamy znów 3x przeskok w pozycji wykrocznej i drugie kolano do łokcia 3x:


następnie pozycja rozciągająca, skłon do przodu:


Czwarta, ostatnia para:
5x pistols squats na każdą nogę


pozycja rozciągająca- Wschodzący Księżyc:


Trening nie trwa dłużej niż 13 minut dla osób, które robią go w tempie Zuzki. Tak było w moim przypadku, jednak nie umiem nadal pistolsów, więc robiłam tylko lekkie dygnięcie w dół, na ile pozwalało mi ciało. Pierwsze ćwiczenie daje popalić kondycyjnie, dlatego resztę robiłam na przyspieszonym znacznie oddechu. Ogólnie trening fajny, ale czuję niedosyt przez przysiady na jednej nodze. Nie mnie jednak nie mam zamiaru więcej ich omijać, bo tak jak niektóre z Was miały problemy z pompkami i zaczęły je robić te pistolsy też są w końcu do zrobienia! Podoba mi się wplatanie pozycji rozciągających. Przekonało mnie to nawet do wykonania w piątek 30 minutowej sesji samej Jogi, o której napiszę wkrótce.

Rady dla początkujących: Ćwiczenia, oprócz ostatnich pistolsów, nie są trudne technicznie, ale mogą sprawić problemy ze względu na intensywność. Polecam robić całość wolniej lub zmniejszyć ilość powtórzeń i sukcesywnie dążyć do liczby w treningu Zuzki.

Ogólnie ćwiczenia łatwiej pojąć jest oglądając filmik, dlatego gorąco zapraszam najpierw, aby poznać technikę na PREVIEW:



I trening w czasie:


Miłej zabawy :)
W kolejnym poście zapraszam na moją ocenę Speedcooka, jesteście ciekawe? :)
« Nowszy post Starszy post »

19 komentarzy:

  1. coś czuję, że to niebawem wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam tylko obejrzyj najpierw filmik, bo można się zakręcić :D

      Usuń
  2. ja tez pistolsów nie dam rady;/
    a powiedz mi czy robie dobrze jak robie jeden zwow przez 5 dni 2 dni przerwy i nastepny zwow?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz tak robić, tylko wtedy ćwiczysz przez 5 dni cały czas te same mięśnie w ten sam sposób. Ja wolę zmieniać ZWOWY, żeby się nie nudzić :)

      Po ostatnim ZWOW #3 (z 7,5kg/rękę) dwa dni chodziłam jak połamana, nie dałabym rady zrobić go 5x pod rząd ;)

      Usuń
  3. fajne :), dzięki za rade, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. nie ma cwiczenia, ktorego nienawidze az tak jak planku, maskra:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale tu nie robisz planka, tylko przechodzisz do tej pozycji i wracasz od razu ;)

      Usuń
  5. Lubię te treningi, można się porządnie "wyżyć" i wymęczyć, ale taki trening u mnie trwa góra 10 minut, bo potem już nie mogę oddychać i muszę przestać :P Ale trzeba próbować... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z każdym treningiem na pewno masz lepszą sprawność, także nawet tyle daje efekty i z czasem coraz dłużej będziesz mogła wytrzymać:)

      Usuń
  6. Jede z moich ulubionych ZWOWów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam inne swoje ulubione, ale ten też nie jest zły :D

      Usuń
  7. Nie wiecie czy Zuzka ma naturalne piersi? Wygląda super i tak się zastanawiam czy ingerowała w swoje ciało (biust) chirurgicznie, czy jest szczęściarą i ma taki naturalny, piękny biust? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biust akurat ma sztuczny ;) Nie mniej jednak zgadzam się, że wygląda super :D

      Usuń
    2. Tak właśnie podejrzewałam :) trudno przy tak niskiej zawartości tkanki tłuszczowej w organiźmie o takie piersi. Chyba, ze natura obdarowała nas dobrą gospodarką hormonalną :) Ehh... ja nie mam prawie nic, może kiedyś też sobie takie zrobię, ciut mniejsze ;)
      Pozdrawiam
      PS. Uwielbiam Twojego bloga :)

      Usuń
    3. No niestety zazwyczaj nie zostaje nic, taki rodzaj tkanki ;) Zawsze można się pocieszyć okresem karmienia piersią :D

      Bardzo dziękuję :)

      Usuń
  8. Ja dziś robiłam ZWOW12 i mimo, że zmęczyłam się solidnie to mam straszny niedosyt co do pistolsów. Nie idą mi przeokrótnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba dzisiaj spróbuję ten ZWOW, jako wyzwanie rzucone pistolsom :D

      Usuń
  9. Mi się nie podobał ten trening. Chyba zła kolejność kardio i siłowych albo złe proporcje.

    OdpowiedzUsuń